Presentera Mig och Min Häst

Dag 1 - Presentera Mig och min Häst


Jag började rida på ridskola för väldigt många år sedan och 2008 hade jag Timon (världens mest underbara C-ponny) som "sommarponny" och sommaren därefter hade jag Monti (Montoro, en liten D-ponny som hoppar som en gud och är underbar)  Den sommaren började jag även rida en D-ponny, Lekt, som jag hade som min egen enda fram till 2010 då han fick gå i pension och jag började leta efter en egen häst. Dock var jag på jakt efter en D-ponny när jag hittde Starlight i Hässleholm. 

Starlight var allt jag inte var ute efter från början, ett sto, skäck, och Storhäst (dock bara på 1,55) men jag fastnade för henne och hon kom hem till mig i juli på prov/foder då jag även hade Monti som sommarponny.
13 December 2010 Köpte vi Star och det känns fortfarande overkligt att det är min häst som står ute i stallet!
Hon är en väldigt snäll men besämd häst, ibland kan hon vara lite "bufflig" och hon är expert på tigga godis av morfar när han kommer! :)

I ridningen är hon väldigt speciell, det tig ganska lång tid innan jag kom på hur jag skulle göra för att allt skulle fungera och jag lär mig fortfarande nya knep men det går frammåt iaf och nu kan hon gå riktigt fint i dressyr om hon bara vill :)  Dock är hoppningen hennes starka sida trots att hon är så liten. Hon hoppar riktigt fint men kan ha lite brottom fram till hinderna ibland... För tillfället tävlar vi 90 + 100 men mitt mål denna säsongen är att starta en 110 :) Clear Round, Klubbtävling eller Lokal spelar ingen roll - huvudsaken det inte är vanlig träning :)

// Matilda


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0