Hoppträning :D

Var på hööks innan skolan imorse då jag började senare. Köpte ett par boots av kortare modell som inte "trycker" upp i karleden när hästen rör sig.

Tänkte använda dom främst i hoppningen då hon för någon vecka sedan fick ett litet litet sår när hon trampade sig när hon landade efter ett hinder. Ibland kan hon även "klonka" i framhovarna med bakhovarna när hon skrittar/travar, speciellt någon vecka innan skoning men även om hon har träningsvärk och är lite stel. Köpte även en gelpad till Licka eftersom hennes sadel glider fram väldigt mycket under ridning, hoppas den kan hjälpa lite för annars får det bli svanskappa vilket jag inte alls gillar :/

Nu till träningen idag, Måste säga att jag tyckte jag red väldigt bra idag...I början var hon pigg och rusade aningen för mycket mot hinderna men sedan gick hon riktigt fint! Lugnt och kontrollerat (för att vara Star!) och det känns riktigt bra inför klubbhoppningen på söndag :) Har varken bil eller film från idag tyvärr men imorgon kanske jag ska fotografera outfiten jag tänkte ha på söndag :) 

Ska gå ut och ge hästarna kvällshö nu :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0