Träningsläger

Igår var första dagen av 4 på lägret. Star var ganska sur när jag kom men sen blev hon på bra humör igen :) Dressyrpasset på förmiddagen gick väldigt bra! Hon lossnade fint i båda sidorna och trampade på bra. På eftermiddagen red vi markarbete med lite bommar för att träna rytmen. Gick inte lika bra som dressyren men det kändes ändå okej ;)

På lunchen var vi på Gränsbo stuteri och kollade lite när landslagsryttaren Rose Mathisen red på en riktigt fin Hingst som hette Zuidenwind. Hon förklarade lite hur hon tänkte när hon red och så visade hon öppa, sluta, passage, samling m.m. Sen fick vi gå runt i stallen och kolla. I hingststallet stod Bocelli, hästen som hon tävlar i landslaget med och som hon hoppas kunna rida VM på. Sen fick vi gå in till fölstona och där fanns 3 föl. 2 bruna som var väldigt söta men sen tod där ett palominofärgat litet föl med världens sötaste huvud! Hade mer än gärna tagit det med mig hem! Tyvärr glömde jag kameran...


Bocelli
Zuidenwind

Bilderna är från Gränsbos hemsida

Nu ska jag gå ut och ge våra hästar mat och sen åka till Star hos Hilde för ytterligare träning :)

//Matilda


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0