Dålig dag?

Var grymt besviken efter tävlingen i Össjö i lördags och sen kom kusinerna från Blekinge så då hade jag inte tid att blogga.

Hon kändes konstig redan på framridningen, trött lixom... I första klassen gick grunden okej, förutom några språng som blev konstiga, fram till sista, tappade galoppen i svängen och trodde hon skulle stanna men istället hoppar hon en sjukt bred oxer nästan stillastående och jag flyger en halv meter ovanför hästen, landar på halsen på henne och sedan på marken EFTER hindret men INNAN målet = jag blev utesluten :(

I andra klassen hoppade vi hinder 1 och 2, 3:an stannade hon på och jag lade en volt och red mot igen men hon visade tydligt att hon inte ville mer och det kändes på hela hennes kroppsspråk så jag hoppade nr 2 igen för att hon inte skulle "vinna" och valde därmed att utgå :(


Masserade henne lite igår och gick sen en runda hed henne till och med från marken kändes hon konstig så jag får känna efter denna veckan, ska träna lätt på onsdag och hoppa P&R på fredag och känns hon inte bättre kanske vi ska ta en equterapeut som får gå igenom henne. Tror jag ska be Cissi kolla så att sadeln fortfarande ligger bra på henne också.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0